Groep 2/3

Welkom in groep 2-3

In onze klas zorgen we voor elkaar, zorgen we dat we een fijne groep hebben en dat iedereen zich veilig voelt. 

Groep 3 heeft inmiddels alle letters en klanken geleerd om te kunnen lezen. Wat doen ze hun best! Schrijven wordt heel graag gedaan bij ons in de klas. In de hoeken zijn lijstjes te vinden, verhaaltjes die de kinderen zelf schrijven en woorden die bij onze thema’s horen. Dit creatief schrijven in onderdeel van het voorbereidend en aanvankelijk lezen via de LIST methode. De klas houdt van muziek maken, werken in de hoeken, het werken op de Chromebook en ze bewegen heel graag. We bieden rekenen en lezen ook aan via de hoeken in de klas, via bewegend leren en via de circuits met spelletjes en ontwikkelingsmaterialen die aansluiten op de doelen van de leerlijn. De leerateliers zijn een succes, samen met groep 4 werken we dan op een creatieve en thematische manier aan onze leerdoelen en is er ruimte te ontdekken waar je goed in bent en wat bij je past, ben ik natuurknap, rekenknap, taalknap, beweegknap, beeldknap, samenknap, muziekknap en/of zelfknap? We zien de kinderen hiervan genieten en ontdekken waar hun talenten liggen. De komende periode werken we aan de thema’s: ‘Pak je de maan voor mij?’en ‘Schatten’.

 

 

In onze klas zorgen we voor elkaar, zorgen we dat we een fijne groep hebben en dat iedereen zich veilig voelt. De klas houdt van muziek maken, werken in de hoeken, het werken op de Chromebook en ze bewegen heel graag. Groep 3 is druk met leren lezen via de methode van Lijn3. Groep 2 en 3 werken aan het voorbereidend en aanvankelijk lezen via de LIST methode en wat een plezier is er tijdens de activiteiten die daarbij horen. We bieden rekenen en lezen ook aan via de hoeken in de klas en via bewegend leren. Vorig jaar zijn we, naast de reguliere werkwijze, gestart met spelend leren en werken we voor rekenen en taal/ lezen ook in circuits met spelletjes die aansluiten op de doelen van de leerlijn. We zijn gestart met leerateliers, samen met groep 4 werken we dan op een creatieve en thematische manier aan onze leerdoelen en is er ruimte te ontdekken waar je goed in bent en wat bij je past, ben ik natuurknap, rekenknap, taalknap, beweegknap, beeldknap, samenknap, muziekknap en/of zelfknap? We zien de kinderen hiervan genieten en ontdekken waar hun talenten liggen. De komende periode werken we aan de thema’s: ‘Op wielen?!’ en Feest.